ЛНУ ім.І.Франка
English version  
 
 

НОВИНИ ФАКУЛЬТЕТУ

 
Головне меню
Головна сторінка Iсторiя  та сьогодення Керiвництво Кафедри Лабораторії Магiстратура Аспiрантура Виховна робота Абітурієнтові Наукові видання Рада молодих вчених Прес-служба Iнститут екологiї  iнформацiї Творчий доробок студентів
 
Наші друзі
 

 
 


 

Секційні засідання

 

     

У рамках Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна новинна журналістика: тенденції розвитку, форми подання, суспільний резонанс», що тривала 25-26 жовтня 2012 року, відбулися секційні засідання за участі викладачів та журналістів-практиків з України, Росії та Польщі.

Розвиток новинної журналістики: світовий досвід

Керівниками секції були доцент Тарас Ярославович Лильо та гостя з Петербурга – Людмила Петрівна Мар’їна. Починаючи вже з першої доповіді гостя з Вроцлава Бартоша Ященбскі зустріч набула відтінку дискусії. Його тема про образи Росії в польському репортажі настільки захопила присутніх, що доповідач перебував за кафедрою майже годину. «Польський репортаж протягом тривалого періоду  був заручником стереотипів про Росію – як країну ведмедів, снігів та спитого населення,» - зазначив Бартош. Тож у процесі дискусії учасники руйнували стереотипи, сформовані ЗМІ. Здобувачка кафедри міжмовних комунікацій та журналістики Таврійського університету Анастасія Магазова детально проаналізувала ситуацію з антиукраїнською кампанією у німецьких ЗМІ перед Євро-2012, а асистент кафедри зарубіжної преси та інформації Микола Рашкевич, аналізуючи віленські інтерв’ю, розкрив тему месіанства журналістської професії. Спільним висновком учасників секції стало твердження Людмили Мар’їної, що в умовах сучасних глобалізаційних процесів месіанізм в журналістиці, на жаль, часто поступається конвеєрному продукуванню новин.

Форми подання новин в електронних медіа

Керівниками секції були професор Іван Васильович Крупський та доцент Зенон Євгенович Дмитровський. Учасники засідання розглянули основні питання, пов’язані з телевізійним мовленням, поняттям авторства на ТБ. Зокрема, асистент кафедри радіомовлення і телебачення Ірина Венгер зазначила,  що образ автора в телевізійному тексті  є певним типом соціальної взаємодії, що відображається крізь призму особистіних знань, вмінь, досвіду. В.о. доцента Мирослав Максимович виступив із доповіддю «Світлотональні засоби як основні образотворчі чинники кінематографії». Ярослав Табінський розповів про мультимедійність у фотожурналістиці, а Оксана Білоус акцентувала увагу на місці регіонального телебачення в інформаційному просторі України. Також присутні мали змогу послухати про особливості створення інформаційного продукту в електронних медіа та сучасний стан телевізійної критики у пресі.

Новинна журналістика

як проблема теорії соціальних комунікацій

Керівниками секції були професор Мар’ян Георгійович Житарюк та доцент Ігор Маркіянович Лубкович. З першою доповіддю «Проблеми ефективності тексту новин» виступив гість конференції з Вінницького університету Віталій Борецький. Дослідник розглядав поняття комунікативної ефективності, яка дуже важлива для аналітичних жанрів. Далі виступала доцент Вікторія Бабенко з доповіддю «Наративна семіотика в новинному форматі» і розповіла про авторський маршрут думки наративної журналістики. Асистент кафедри зарубіжної преси та інформації Ольга Квасниця у доповіді «Публіцистика vs новинна журналістика: мотивація та ціннісні орієнтири» порушила проблеми «домінування диктатури голого факту» і «усунення субстанційної інформації з інформаційної карти світу». Далі учасники секції обговорювали питання співвідношення дискурсу та інформації, блогової журналістики, нових підходів до медіарозслідувань, а також давали визначення поняттю «політична поезія», предметом якої є політичні цінності.

Мовні та жанрово-композиційні особливості

структури інформаційних текстів

Керівниками секції були професор Марія Григорівна Яцимірська та доцент Андрій Миколайович Яценко. У своїй доповіді «Заголовкові комплекси сюжетів «1+1» і «Вікон» - новин СТБ. Комунікаційно-лінгвістичні аспекти» Андрій Миколайович зазначив, що заголовок – це мірило літературного вміння і таланту журналіста. Якщо порівнювати новини, які подає ТСН та «Інтер», то перші, безперечно, програють, адже не відображають цілісної картини подій в Україні і за кордоном, тому що  їхня інформація переважно містить багато негативу. Відповідно й заголовки мають негативний характер. Леся Гурч розглядала комунікативні девіації - непорозуміння між адресатом і адресантом через комунікативну некомпетентність. Це насамперед незрозумілі вислови, агресивність і категоричність висловлювання, монотонність, неграмотність. Також дослідники розглянули питання вербальних маніпуляцій, гіпертексту в наукових дослідженнях та акцентували увагу на важливості журналістського слова. «Програма-мінімум виконана: у нас є українська держава і журналістика. Тепер залишилася програма-максимум: розбудувати українську державу до такої міри, щоб жити й творити у ній було комфортно», - підсумувала професор Марія Яцимірська.

Соціальне функціонування новинної інформації

Керівниками секції були доцент Юрій Петрович Васьківський та доцент Юрій Богданович Залізняк. Наталія Войтович ознайомила присутніх із психологічним ставленням молоді до політичної реклами: «Не слід розділювати рекламу і піар, адже це дві частинки одного цілого. Найчастіше піар і є рекламою, тільки у цьому  випадку ми не називаємо імені, як в рекламі». За словами Наталії Войтович, в Україні чітко прослідковується тенденція використання політагітації як соціальної реклами. А це суперечить не лише етичним нормам, але й законодавству в цілому. Про колонку редактора як маркетинговий захід розповів Юрій Васьківський, а здобувач Мар’яна Кіца наголосила на тому, що не варто забувати про відповідальність журналіста чи редакції за наслідки, які виникають після опублікування матеріалу. На прикладі видань «Високий Замок» ти «Україна Молода» доповідач продемонструвала, як під час виборчої кампанії газета перетворюєтьсяна джинсу. Підсумував засідання доцент Юрій Залізняк, який розповів про соціальні медіа як чинник нових підходів комунікації у політичному маркетингу.

У секційних засіданнях брали участь студенти:

Ірина Лазуркевич, Ірина Малюк, Ольга Дячишин,

Марта Плішило, Оксана Бабенко, Галина Дашкевич, Юлія Шлиян.

Фото: Зоряни Козачок, Марини Шуміліної, Юрія Мацьківа, Ірини Дзюбенко