ЛНУ ім.І.Франка
English version  
 
 

НОВИНИ ФАКУЛЬТЕТУ

 
Головне меню
Головна сторінка Iсторiя  та сьогодення Керiвництво Кафедри Лабораторії Магiстратура Аспiрантура Виховна робота Абітурієнтові Наукові видання Рада молодих вчених Прес-служба Iнститут екологiї  iнформацiї Творчий доробок студентів
 
Наші друзі
 

 
 


 

Олег Онисько:«Читачу важливо, щоб його не дратували»

13 жовтня 2014 року до студентів третього курсу факультету журналістики завітав шеф-редактор інтернет-видання «ZAHID.NET», а в минулому – головний редактор газети «Поступ», «Львівської газети», «Інформатора» та веб-сайту «ТВІ» Олег Онисько. Під час розмови зі студентами гість звернув увагу на особливості підготовки та поширення інформації в інтернеті, а також на проблемі її вибору.

Як вважає Олег Онисько, за останнє десятиліття як медіа, так і самі функції журналістської професії зазнали трансформації. «Ще десять років тому потрібно було йти шукати інформацію, збирати її. Сьогодні ж її подають нам готовою, просто слід підшукати відповідну «упаковку», – каже журналіст. Однак прогрес мережі вважає не надто сприятливим для тих, хто споживає контент, оскільки постає проблема вибору: серед хаосу повідомлень за інформацією не лише важко встежити, серед багаточисельних джерел її нелегко перевірити. Окрім цього, змінилися і самі журналісти інтернет-видань. За словами Олега Ониська, сьогодні медійники стають редакторами, які копіюють новину з авторитетних джерел, надають їй схожої форми та виставляють на сайт, попередньо доповнивши фото чи відео.

Постає й інша проблема: якщо матеріали будуть схожими, чи не занадто скупо буде проінформована аудиторія, яка на момент ознайомлення з новиною гадаитиме, що є мудрою? Все залежить від специфіки видання та його редакційної політики. Стосовно «Zahid.net», його працівники, як каже Олег Онисько, поєднують моніторинг сайтів та інформаційних агентв і продукування власних матеріалів. «70-80% контенту на сайті – це репост із зовнішніх засобів, а стосовно оригінальних матеріалів, то, окрім деяких новин, маємо рубрику «IQ». На неї є попит, оскільки розумні матеріали, які в ній поміщені, виховують аудиторію», – зазначає журналіст.  Проте і в середовищі інтернет-видання потрібно шукати баланс: суха журналістика веде до деградації, тоді як занадто глибока вселяє у користувача сайту відчуття того, що журналіст над ним вивищується. «Читачу важливо, щоб його не дратували», – підсумовує Олег Онисько.

Серед основних вимог до працівників особливо важливими гість вважає грамотність, відповідальність та обізнаність як у різноманітних темах, так і в ситуації сьогодення. Також додає: «Важливим для початківця є вміння стежити за роботою старших колег, читати їх, розуміти, структурувати новини, пробувати писати, нехай і з помилками, бо тебе виправлять, тобі підкажуть».

Як зізнається Олег Онисько, інтернет-видання, в якому він є шеф-редактором, нерідко стикається із судовими процесами. Зараз видання судиться з одним олігархом, в якого виявили занадо багато майна, що придбане бути могло за кошти державного бюджету. «Публічна особа повинна бути готовою звітувати перед суспільством»,  – вважає Олег Онисько.  

Свою зустріч гість підсумував твердженням про важливість для журналістів визначеного профілю, який хоч і робить спектр тем меншим, проте дозволяє висвітлити їх глибоко. «Чим вужчою є ваша спеціалізація, тим тексти є вартіснішими» – вважає журналіст.

Юлія Девда

Фото Іванни Бондарук