ЛНУ ім.І.Франка
English version  
 
 

НОВИНИ ФАКУЛЬТЕТУ

 
Головне меню
Головна сторінка Iсторiя  та сьогодення Керiвництво Кафедри Лабораторії Магiстратура Аспiрантура Виховна робота Абітурієнтові Наукові видання Рада молодих вчених Прес-служба Iнститут екологiї  iнформацiї Творчий доробок студентів
 
Наші друзі
 

 
 


 

Шведська журналістика від Крістофера Ларссона

 

У рамках триденного Львівського медіафоруму «Куди йдуть медіа світу і чи встигне за ними Україна?» на факультеті журналістики Львівського національного університету імені Івана Франка для студентів і викладачів організували зустріч із веб-розробником шведського видання «Aftonbladet» Крістофером Ларссоном.

Крістофер тривалий час працював у пресі, а саме керівником веб-розробок видання «Västerbottens-Kuriren». Зараз займає посаду веб-розробника одного із найуспішніших і найприбутковіших шведських онлайн-видань «Aftonbladet», яке щодня відвідують близько двох мільйонів користувачів. Як зауважив гість, спад тиражу, що призводить до зменшення прибутку, і загибель газет, яка спричинена  старінням читачів і зміною способу читання продукції є основними причинами зменшення попиту друкованого продукту. Тому «Aftonbladet» поширюється не тільки у паперовому вигляді, а й просторами Інтернету. Окрім цього, саме електронний варіант останнім часом набирає споживацької популярності та має розгалужену структуру. У наш час «Aftonbladet» можна читати у телефонах, смартфонах,  планшетах та інших гаджетах. Як розповів Крістофер, їхнє видання швидко перейшло до медіатехнологій, оскільки здатне разом із текстом  поєднувати телебачення, зображення, інфографіку, стрічки новин, розділи прайм-тайму та інші додатки. Спікер ознайомив присутніх зі ще одним видом медій, які мають загальний спосіб платного доступу та одну підписку на усе своє наповнення. Серед них і сайти з чіткими критеріями платного доступу, інші – із рухомим входом у платну систему, ще одні навіть із відсотковою ставкою.  Основними трендами, що забезпечать численне відвідування онлайн-медій і їх популярність, як зазначив доповідач, є збереження актуальності інформації, баланс прибутку та простір поширення ЗМІ. Наприкінці Крістофер дав основні поради для сталого розвитку видання  в Інтернеті, зокрема, гість переконаний, що подавати потрібно актуальні теми, як це роблять колеги чи конкуренти, але одночасно відрізнятися одне від одного та завжди зберігати контент – актуальний і якісний.

Юлія Девда