ЛНУ ім.І.Франка
English version  
 
 

НОВИНИ ФАКУЛЬТЕТУ

 
Головне меню
Головна сторінка Iсторiя  та сьогодення Керiвництво Кафедри Лабораторії Магiстратура Аспiрантура Виховна робота Абітурієнтові Наукові видання Рада молодих вчених Прес-служба Iнститут екологiї  iнформацiї Творчий доробок студентів
 
Наші друзі
 

 
 


 

Яким має бути справжній журналіст ?

 

Відповідь на це запитання давала редактор відділу новин інтернет-видання «ZAXID.NET» Христина Нога. Майстер-клас від журналістки відбувався у рамках Другої всеукраїнської науково-практичної конференції «Українські мас-медіа: традиції та виклики сьогодення».

Упродовж майстер-класу Христина Нога намагалась пояснити аудиторії, що робота журналіста - дуже складна, виснажлива і напружена, а в інтернет-виданнях – просто пекельна. «Якщо ви хочете бути журналістом-новинарем в Інтернеті, то ви повинні бути ним не з 09:00 до 18:00, а 24 години на добу. Якщо ви вважаєте що о 18:00 ваша робота закінчилась – або ви не журналіст, або ви неуспішний журналіст, який ніколи не стане успішним», - наголосила гостя. Окрім цілодобового режиму онлайн, журналіст повинен бути універсалом, тобто «варитись» практично в усіх темах: «У нашому виданні зараз є всього три журналісти, які висвітлюють усе у Львові: від сьогоднішньої сесії облради, закінчуючи якоюсь виставкою. Тобто журналіст повинен бути максимально поінформованим та максимально компетентним у тому, що він висвітлює. Бо часто буває, що до нас приходять журналісти і кажуть, що працюють тільки у певній галузі. Нам такі не потрібні».

Ще на початку цієї зустрічі Христина Нога наголосила, що хоче, аби усе було максимально практично, тому майстер-клас набув форми діалогу, де усі присутні намагались поставити свої запитання. На запитання, звідки журналіст повинен усе знати, журналістка відповіла: «Медійник повинен вчитись сам. Він має дуже багато читати різнопланової, художньої і навчальної літератури та просто інші ЗМІ. Якщо ви багато читаєте газет, інтернет-видань або просто багацько читаєте, тоді ви будете в курсі». Ще однією майстерністю, якою, за словами Христини Ноги, повинен володіти журналіст, є знання іноземної мови. Адже бувають різні моменти у роботі, коли медійникові потрібно взяти коментар у особи, яка не розмовляє українською. Більше того, це дасть новинареві змогу моніторити закордонну пресу. На її думку, такий моніторинг є дуже важливим джерелом для здобуття інфоприводів: «Інтернет не обмежується Львовом, областю чи Україною в цілому».

На закінчення дискусії журналістка «ZAXID.NET»  наголосила на важливості заголовків. «Якщо ми проведемо паралелі з друкованою пресою, то тут вона може використовувати різні фотографії, врізки чи виділення для заманювання читача. В Інтернеті для того, аби читач зайшов на вашу новину, у нього є тільки заголовок. Якщо у вас поганий заголовок, але під ним є прекрасна новина, то читач до вас не прийде, і ваша новина отримає 50 переглядів максимум», - зазначила Христина Нога.

Дмитро Пальчиков

КОМЕНТАРІ

Софія БОЖИК, студентка 1 курсу факультету журанлістики ЛНУ ім. І. Франка:

Майстер-клас від Христини Ноги був переходом від теоретичного знання до практики. Він дав змогу краще зрозуміти особливості роботи журналіста в інтернет-виданні, а також способи отримання та використання інформації з соціальних мереж та блогів. У зв’язку з браком відповідальності журналіста новини з Інтернету мають певну недовіру в аудиторії, тому сподобалось, що ми говорили про обов’язки журналіста перед споживачами.

Вікторія САЧКО, студентка 1 курсу факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка:

Відвідавши майстер-клас, який проводила Христина Нога, я взяла собі за правило "бути всюди в один і той самий час". Вдосконалювати свої навички написання новин та коротких заміток, працювати швидко та якісно, чітко висвітлювати факти, самовдосконалюватись у різних сферах життя та відвідувати багато заходів, дізнаватись щось нове, бути у центрі всіх подій. Контактувати з людьми та заводити нові знайомства, бути обізнаною людиною у галузі новітніх технологій, оскільки сьогодні це необхідна річ для успішного журналіста.

Георгій СІДУН, школяр:

З цього майстер-класу я зробив для себе кілька висновків. Христина Нога - дуже обізнана у своїй справі людина і завдання лектора на майстер-класі виконала чудово. Цей практикум допоміг мені поринути у тяжке життя журналіста, що працює в інтернет-виданні. Він буквально мусить уміти усе і знати усе. На прикладі інформагентства «ZAXID.NET» стало більш зрозуміло, як працюють подібні сайти. Також я зрозумів, що треба менш грубо критикувати у своїх коментарях авторів статей, адже "художника може образити кожен" .
 
 

 

Розумна журналістика» від Ярини Михайлишин

У рамках Другої всеукраїнської науково-практичної конференції «Українські мас-медіа: традиції та виклики сьогодення» 26 квітня на факультеті журналістики відбувся майстер-клас та медіа-практикум від магістрантки Вищої школи суспільних наук Інституту філософії і соціології Польської академії наук, а також інфографа видання «Україна Incognita» Ярини Михайлишин.

Темою майстер-класу була «Інфографіка: розумна журналістика із красивим обличчям». Почали його з обговорення новинних текстів, визначення їх якісних рис і способів зацікавлення читача, зокрема, колективно присутні виділили лаконічність, чіткість, простоту, цікавість, структурованість, етичність, збалансованість і яскравість текстів. Саме матеріали, в яких дотримано усі вищеперераховані риси, є інформаційно якісними. Далі Ярина виділила основні причини використання інфографіки: графічна модель, у якій поєднуються зображення і текст, покликана перетворити хаотичну, складну та нечитабельну інформацію на гармонійний, простий і легко сприйнятий для читача продукт. Серед її головних рис студентка виокремила універсальність, тобто можливість використовувати багато символів, наочність, образність, якої набуваємо за допомогою метафор і стилістичних  прийомів, простоту, коли змістове наповнення  інфографіки схоплюється одразу. Також гумор, який допоможе читачеві любити тексти,  і наративність графічно-інформативного матеріалу.  

Основними правилами якості інфографіки магістрантка вважає достовірність фактів, які для журналіста є святими, керування увагою, що здатна спрямувати читача у певному напрямі та «затримати» його, логіку та розумне використання простору. «Кожен піксель у вашій інфографіці повинен бути використаний логічно», - переконана Ярина. Приклади хороших і невдалих інфографік вона продемонструвала за допомогою презентації, що дало змогу визначити типові помилки та правильні прийоми створення і використання інфографіки. За її словами, проблемами сучасних інфографів є невідповідність стилів, порушення норм типографіки, тобто неправильне застосування шрифтів, заповнення простору непотрібними фото, зображеннями, відсутність шкал і порівнянь. До цього переліку Ярина додала і занадто творчий підхід, який може абсолютно не відповідати самому змісту інфографіки. Доцільним застосовувати у мистецтві інфографіки дівчина вважає правильне кольорове кодування та навіть використання легенд, які слугують своєрідним способом пояснити читачеві ті чи інші об'єкти.

Наприкінці майстер-класу Ярина побажала тим, хто планує пов'язати журналістську діяльність із предметом інфографіки, опановувати основи програмування, дизайну та  вчити іноземні мови.

Юлія Девда

 

        

<